20 Nisan 2018 Cuma

20.04.2018


               Merhaba arkadaşlar, nasılsınız?😃

         Bugün dersimizde önce gerçek hayatımızda geometrik şekilleri öğrenmek için kullandığımız geometrik tahta ile dijital ortamdaki geometrik tahtayı karşılaştırdık. Bence bir geometri tahtası hazırlamak kolay olduğundan dolayı her şartta ve her yerde rahatça kullanılabilir. Ama daha sonra incelediğimiz dijital ekran üzerinden kullanılan geometrik tahta daha etkileyici, kullanımı daha kolay, zaman açısından daha tasarruflu, eğlenceli ve ilgi çekici. Eğer olanaklar varsa bence ikisi birden kullanılabilir. Çünkü çocuklar önce gerçek hayatta dokunarak, duyularını kullanarak geometrik şekilleri oluşturup daha sonra dijital ekran üzerinden uygulama yaparak bilgilerini pekiştirebilirler. Bu şekilde bir uygulama sırası izlendiğinde çocuğun bilgileri pekişir ve daha kalıcı bir öğrenme gerçekleşir.




        Daha sonra dersimizde geçen haftaki gibi sunumlara devam ettik. İlk grup eşleştirme konusunu anlattı. Önce bir parmak oyunu oynadık daha sonra PowerPoint sunumundan hazırladıkları eşleştirme ile ilgili resimleri bize gösterdiler ve sanki anaokulundaki öğrencilermiş gibi cevapladık. Sonra yanında getirdikleri eşleştirme tahtalarıyla uygulama yaptılar. İkinci grup meslekleri anlattı. Önce meslekler ile ilgili bir şarkı söyledik daha sonra mesleklerin adlarını ve ne iş yaptıklarını hep beraber tekrarladık ve uygulama yaptık. Üçüncü grupta mevsimleri anlattı PowerPoint sunusuna ses ekleyerek hazırlamışlar çok ilgi çekici olmuştu. Uygulama kısmında da hepimize mevsimler ile ilgili kartlar verdiler ve ilgili mevsimin altına yapıştırdık. Son grup da taşıtları bize anlattı ve taşıtlarla ilgili şarkı dinletti. 
Uygulama kısmında da hepimize taşıtlar ile ilgili kartlar verdiler ve taşıtların isimlerinin bulunduğu başlık altına yapıştırdık. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder