13 Nisan 2018 Cuma

13.04.2018


  
                Merhaba arkadaşlar, nasılsınız?

       Bugün dersimizde önce "Okul Öncesi Eğitimde Dijital Hikâye Anlatımı Üzerine Öğretmen Görüşleri" adlı makaleyi inceledik, makalenin özetini ve kendi yorumumuzu yazdık. Dijital hikâyeler  “medya kullanımı açısından zengin hikâyeler anlatmak, paylaşmak ve korumak için dijital medyayla beraber hikâye anlatmanın antik sanat anlayışının birleştirilmesidir" anlamına gelmektedir.Okul öncesi gruplarda teknoloji kullanımına yönelik karşıt düşüncelere de rastlanmasına rağmen, uygun şekilde kullanıldığında dil becerilerini, problem çözme becerilerini geliştirdiği, motivasyonlarını artırdığını yönünde araştırmalar vardır. Yapılan bu çalışmanın sonuçlarına göre öğretmenler dijital hikâye anlatımı uygulamalarını öğrencilerin aktif katılımını destekleyen, somut deneyimler elde etmelerine ve teknolojik gelişimlerine katkı sağlayan uygulamalar olmaları dolayısıyla faydalı bulduklarını belirtmişlerdir. Süreçte teorik ve teknolojik bilgi eksikliğinden kaynaklı güçlükler yaşadıklarından bahsetmişlerdir.
Bence bu çalışma, bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızlı gelişim gösterdiği bu dönemde, sınıfta dijital hikâye anlatımı etkinlikleri yoluyla öğrenme ortamlarında teknolojinin bütünleştirilmesini destekleyerek bu yönde yapılan çalışmalara bir örnek teşkil etmesi bakımından önemli bir yere sahiptir. Sadece öğretmenlere dijital hikaye kullanımına yönelik eğitimler daha çok verilmeli ve öğretmenlerin bilgi birikimleri arttırılarak dijital hikaye kullanımına donanımlı hale getirilmelidirler. 


                Dijital hikaye oluşturmada Storybird adlı uygulamayı kullanabiliriz. Storybird.com; Web tabanlı bir masal kitabı hazırlama servisidir. Hem çocuklar, hem de öğretmenler için hazırlanan sitedeki resimlerden istediklerinizi seçerek oluşturduğunuz kendi masal kitaplarınızı oluşturabiliyorsunuz. Öğrencilerin proje ve performans ödevlerinde yazma becerilerini geliştirmelerine katkı sağlayabilecek Storybird, sunduğu temalarla da hikaye anlatma sürecini şekillendirebiliyor.


              Daha sonra sınıfımızda 4 grup sunum yaptı.Sunum yapanlar öğretmen rolüne biz de öğrenci rolüne girdik. İlk grup şekillerle ile ilgili güzel bir sunum yaptı.ikinci grup sunumunda ormanı ve hayvanları konu alıyordu. Önce hep beraber orman ile ilgili şarkı söyledikten sonra hayvanlar ile ilgili bir eğlenceli drama yaptık. Üçüncü grup örüntüyü ele almıştı. Son grupta sayılar konusunu işledi önce bize sayılar ile ilgili şarkı dinlettiler, sonra bize sürpriz yumurtalar ve oyun hamurları ile uygulama yaptırdılar.

Bir sonraki hafta görüşmek üzere!👋👋

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder