23 Şubat 2018 Cuma

23.02.2018


Merhaba bugün nasılsınız? 😊

 Geçen haftadan beridir bugünü sabırsızlıkla bekliyorum. Hem ders çok eğlenceli geçiyor, bütün haftanın yorgunluğunu unutturuyor bana hem de blog yazmanın bu kadar keyifli olabileceği hiç aklıma gelmemişti. İnsanın kendini rahatça ifade edebileceği bir köşesi olması çok güzel bir şey. O zaman asıl amacımız olan konuya gelelim. Bugünkü Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı dersimi anlatmaya başlıyorum.😄


Önce dislesik çocuklar için geliştirilmiş “Auto Train Brain” isimli bir mobil uygulama ile ilgili bir yazı okuduk ve video izledik. Bu konu ile ilgili olarak da anladıklarımız Word dosyasına yazdık. “Auto Train Brain”  öğrenmede güçlük çeken çocuklar için geliştirilen bir mobil uygulamadır. Bu mobil uygulama nörogeribeslemeye dayalı olup, öğrenme güçlüğünün bir türü olan ve ilaç ile tedavisi henüz mümkün olmayan disleksinin etkilerini azaltarak çocuklara okullarında başarılı olmalarına yardımcı oluyor. “Auto Train Brain” uygulaması disleksik çocukların okuma hızlarını arttırıyor ve hata oranlarını düşürüyor. Disleksik çocukları görsel ve işitsel oyunlarla destekliyor ve kendi beyin sinyallerini kendilerine geri besleyerek (nörogeribesleme) iyileştiriyor. Bu uygulama ile daha okul çağına gelmeden çocuklarda tarama yapabilmek, gerektiğinde problemi okul öncesi çağda çözebilmek amaçlanıyor, okul çağına erişen çocuklarda da problemi onun özgüvenini zedelemeden, okul hayatına negatif etki bırakmadan çözmeyi hedefliyor. 

Bu uygulamayı daha iyi tanımak istiyorsanız bu vidoyu izleyebilirsiniz. Link bırakıyorum. https://www.youtube.com/watch?v=rwuc0D-BOA8




Sonra PowerPointte bir kavram seçip o kavramı çocuklara anlatırken kullanacağımız bir slayt oluşturduk. Ben zıt kavramları ele aldım ve bu kavramlar ile ilgili resimler buldum. Sonra bu etkinliğimin öğrenme sürecini bir Word dosyasına yazdım. Bu dersimiz çok güzel ve verimli geçti. Haftaya görüşmek üzere. 👋👋👋


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder